Długi telekomunikacyjne to wszystkie nieopłacone w terminie abonamenty, oferty mix czy pakiety indywidualne, rodzinne lub firmowe. Mogą to być opłaty za internet, telefon lub telewizję. Czasami trudna sytuacja finansowa uniemożliwia terminową spłatę, co w efekcie przekształca się w coraz większy dług wobec firmy oferującej usługi telekomunikacyjne. Operator sieci komórkowej, telewizyjnej lub internetowej będzie ubiegał się o zwrot roszczenia najpierw we własnym zakresie, ale po czasie może okazać się, że przekaże sprawę do obsługi firmy windykacyjnej.
Długi telekomunikacyjne w Polsce
Z najnowszych danych wynika, że płatności na rzecz firm telekomunikacyjnych nie zostały uregulowane przez 326 tysięcy osób. Jak podaje BIG Info Monitor w 2023 roku średnio na osobę przypada 4 449 zł zadłużenia. Rosnące ceny i trudna sytuacja finansowa zmusiła konsumentów do wyboru tych rachunków, które muszą być zapłacone, a rezygnacji z pozostałych. Tym samym opóźnienie doprowadziło do poważnego zadłużenia. Dla wielu osób spłata takiego zobowiązania jest trudna, ale jeśli ich zadłużenie trafiło do obsługi firmy windykacyjnej takiej jak B2 Impact, to zyskują możliwość wyboru oferty spłaty w ratach dostosowanych do możliwości domowego budżetu.
Czy długi telekomunikacyjne wpływają na zdolność kredytową?
Długi telekomunikacyjne, jak wszystkie inne, obniżają zdolność kredytową. Przypomnijmy sobie, od czego zależy zdolność kredytowa? Pod tym pojęciem kryje się zdolność do spłaty rat kredytu we wskazanych przez kredytobiorcę kwotach i terminach. Jeśli Twój dług telekomunikacyjny został wpisany do jednego z BIG-ów (Biur Informacji Gospodarczej) lub BIK to automatycznie każdy kolejny bank, instytucja czy operator otrzymają informację o tym, że jesteś nierzetelnym klientem, a w efekcie z mniejszym prawdopodobieństwem otrzymasz pozytywną odpowiedź na wniosek o pożyczkę, abonament czy pakiet internetowy.
Jak wyjść z długów telekomunikacyjnych?
Przekazanie obsługi zadłużenia firmie windykacyjnej zawsze wiąże się z poinformowaniem o tym dłużnika. Klient firmy windykacyjnej otrzymuje wówczas list ze szczegółową informacją na ten temat oraz możliwymi formami kontaktu z doradcą takiej firmy. Warto jest od razu skontaktować się z wierzycielem, sprawdzić propozycję ugody i ustalić sposób spłaty w ratach.
Dla wielu osób to moment, którzy jest najtrudniejszy – rozmowa o zadłużeniu nie jest łatwa, ale brak reakcji sprawia, że dług nadal rośnie i sprawa staje się coraz bardziej poważna. W B2 Impact wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów. Cały kontakt może odbyć się przez portal obsługi zadłużenia. Wystarczy założyć konto przez:
- tradycyjny formularz;
- lub logując się do swojego banku.
W przypadku dodatkowych pytań można także skorzystać:
- z czatu dostępnego na stronie internetowej;
- telefonu do doradcy - pod bezpłatnym numerem infolinii 800 804 904.
Możesz zatem wybrać sposób kontaktu. Jeśli nie chcesz rozmawiać z doradcą wszystko załatwisz online – sprawdzisz status sprawy, wybierzesz dogodną ofertę spłaty, zawrzesz porozumienie i spłacisz zobowiązanie w ratach za pośrednictwem płatności internetowych np. BLIKiem. Wyjście z długu jest możliwe, wcale nie musi skończyć kontaktem z komornikiem. Można się dogadać i wyjść na finansową prostą.
Jak nie dopuścić do zadłużenia telekomunikacyjnego w przyszłości?
Spłata zadłużenia to jedno, ale jak uniknąć kolejnego opóźnienia? Przede wszystkim warto budować poduszkę finansową, która będzie zabezpieczeniem nie tylko w przypadku chwilowych trudności, ale i utraty pracy, nagłej choroby czy niespodziewanych wydatków. Przyjmuje się, że poduszka powinna zapewnić płynność finansową przez 6 miesięcy bez żadnych dochodów. Zanim jednak uda Ci się ją zgromadzić, zacznij oszczędzać. Nawet najmniejsza kwota pozwoli uniknąć nieprzewidzianych problemów finansowych. Warto też na bieżąco oceniać swoją sytuację oraz wybierać ofertę usług telekomunikacyjnych dopasowaną do możliwości finansowych, a w razie problemów negocjować warunki umowy.