W B2 Impact dążymy do polubownego rozwiązania każdej sprawy i podpisania ugody na dogodne raty. Rozumiemy, że sytuacja każdego z klientów jest indywidualna oraz dbamy o to, aby kontakty z osobą trzecią odbywały się zgodnie z prawem.
Zobowiązanie do zapłaty, czyli jak spłata cudzego długu wygląda od strony prawnej
Kwestię spłaty długu przez osobę trzecią reguluje Kodeks cywilny. Artykuł 356 § 2 k.c. mówi, że: „jeżeli wierzytelność pieniężna jest wymagalna, wierzyciel nie może odmówić przyjęcia świadczenia od osoby trzeciej, chociażby nawet osoba ta działała bez wiedzy dłużnika”. W praktyce oznacza to, że osoba trzecia ma pełne prawo do tego, aby spłacić nie swoje zobowiązania, a wierzyciel uzna ich zasadność. Należy jednak pamiętać o tym, że doradcy B2 Impact zobowiązani są do określonego postępowania w kontakcie z osobami trzecimi zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk, Kodeksem Etycznym oraz przepisami o ochronie danych osobowych.
Czy raty w B2 Impact mogą być spłacane z innego konta niż moje?
Jeżeli zawarłeś ugodę z B2 Impact i rozłożyłeś dług na wygodne raty, a ich spłaty ze swojego konta dokona Twój znajomy lub członek rodziny, to zostaną one zaliczone na poczet zobowiązania. Istotne jest jednak, aby tytuł płatności precyzyjnie wskazał, o jakie zobowiązanie do zapłaty chodzi i rata była wpłacona na indywidulany numer konta klienta. Można go znaleźć w liście, który otrzymujesz od B2 Impact lub na koncie na portalu obsługi zadłużenia B2 Impact Online. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach:
- w tytule płatności dobrze jest wskazać co najmniej: numer klienta, numer sprawy (produktu w B2 Impact);
- w przypadku, kiedy masz więcej spraw w B2 Impact, a ugodę masz podpisaną na niektóre z nich, to płatność zostanie zaksięgowana wyłącznie na tę sprawę, na której została zawarta ugoda (inne sprawy posiadają osobne konta produktowe);
- jeżeli masz więcej niż jedną sprawę i ugodę podpisaną na wszystkie z nich, to wpłata na indywidualne konto klienta zostanie zaksięgowana proporcjonalnie na każde z zadłużeń, w ramach zawartego porozumienia.
Jeżeli nie wiesz, jak wygląda Twoja sytuacja finansowa w B2 Impact, to zadzwoń na bezpłatną infolinię: 800 804 904 lub wybierz inną, wygodną dla Ciebie formę kontaktu. Możesz skorzystać z: chatu internetowego, callpage oraz portalu klienta B2 Impact, który oferuje możliwość wygodnej, bezpiecznej i bezstresowej spłaty długu online, a także skorzystania z dedykowanych ofert.
Zobowiązanie do zapłaty – gdy osoba trzecia chce formalnie przejąć na siebie spłatę rat
To również opcja, z której możesz skorzystać. Warto to zrobić w przypadku, gdy dotychczasowy dłużnik chce pozbyć się negatywnej historii kredytowej. Należy jednak pamiętać, że spłata cudzego długu w tej sytuacji wymaga umowy w formie pisemnej między starym a nowym dłużnikiem. Istotne jest również, że na zmianę dłużnika musi wyrazić zgodę także wierzyciel. Na naszej stronie znajdziesz odpowiednie wnioski, które należy uzupełnić, a następnie odesłać na adres wskazany w zakładce Kontakt. Jeśli chcesz, aby osoba trzecia przejęła spłatę rat i masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z naszym doradcą pod bezpłatnym numerem infolinii: 800 804 904, a uzyskasz wskazówki, jak to zrobić.
Pamiętaj, że zmiana dłużnika nie wpływa na dług. Samo zobowiązanie do zapłaty zadłużenia, jego wysokość, terminy wymagalności czy wysokość ustawowych odsetek pozostają niezmienione. Najważniejsze jest to, aby dojść do porozumienia na drodze polubownej z wierzycielem, podpisać ugodę i pilnować terminowych wpłat, aby szybciej pozbyć się długu i odzyskać wolność finansową.