Co Polacy myślą o spłacaniu długów?

Moralność Finansowa Polaków

Ponad 90% Polaków uważa, że oddawanie długów jest moralnym obowiązkiem. Jednak, mimo prezentowania pozytywnej i etycznej postawy wobec konieczności regulowania swoich zobowiązań, akceptujemy zachowania, które przeczą tej deklaracji. Jakie...? Na to pytanie odpowiada najnowszy raport "Moralność finansowa Polaków" przygotowany przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce.

Mimo dekalaracji akceptujemy pewne zachowania, które są wątpliwe etycznie np.:

  • niezwracanie uwagi kasjerowi, który pomylił się na własną niekorzyść (36,2% badanych);
  • pracę na czarno podejmowana w celu uniknięcia ściągania długów z pensji (61,4% badanych);
  • ponad 49% Polaków znajduje usprawiedliwienie w zaciąganiu kredytu bez dokładnego zapoznania się z warunkami jego spłaty;
  •  ponad 53% Polaków akceptuje przepisywanie majątku na rodzinę, by uciec przed wierzycielem. 

Dlaczego się tak dzieje? Badania przeprowadzone przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce wskazują, że skłonność respondentów do przymykania oka na nadużycia maleje wraz ze wzrostem zadowolenia z usług tej instytucji. 

Zauważamy, jak istotną rolę odgrywają instytucje finansowe wśród Polaków, dlatego istotne jest dla nas, aby jakość obsługi naszych Klientów była jak najwyższa. 

Raport pobrać i przeczytać możecie bezpłatnie na stronie ZPF: Moralność finansowa Polaków - ZPF >>

about:blank Certyfikat Etyczny Ultimo S.A.

Aktualności

Certyfikat Etyczny ZPF za 2023 rok dla Ultimo

Kolejny raz otrzymaliśmy Certyfikat Etyczny przyznawany przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. Certyfikat potwierdza, że działamy zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk na rynku zarządzania wierzytelnościami.

Dowiedz się więcej

Aktualności

Strona www Ultimo została wyróżniona mianem "Ambasadora ZPF"

Komisja Etyki Związku Przedsiębiorstw Finansowych wyróżniła naszą stronę www mianem "Ambasadora ZPF".

Dowiedz się więcej

Aktualności

80% Klientów Ultimo jest zadowolonych z obsługi

Według regularnych badań satysfakcji naszych Klientów 80% z nich jest zadowolonych z naszych usług. Angażujemy się w kontakt z Klientem w każdym punkcie obsługi: od rozmów telefonicznych, poprzez czat i wsparcie w procesie self-service na naszej platformie eUltimo.

Dowiedz się więcej

Materiały do pobrania

Zobacz bazę plików

Zadzwoń do nas

Sekretariat czynny
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00 - 17:00.

+48 71 359 41 60  >>

Obserwuj nasz
profil na Linkedin

Przeczytaj więcej
na naszym profilu.

ZOBACZ PROFIL LINKEDIN >>

Adres korespondencyjny

Ultimo S.A.
ul. Szczytnicka 11
50-382 Wrocław

ZOBACZ NA MAPIE >> Aktualne oferty